tiistai 26. elokuuta 2014

Miksi sinä et ole Facebookissa?

Minä olen kummajainen ja minä olen friikki. Minä en ole Facebookissa. Olen niin kyllästynyt selittämään ihmisille, että miksi perusterve nuorehko nörtti-koulutuksen saanut ei tunne tarvetta jakaa kaikkien kanssa jokaista risausta ja olla aina tavoitettavissa. Olen vastannut otsikon kysymykseen, että liityn sitten joku kertoo minulle hyvän syyn. Sitä vielä odottelen.

Olen todennut, että kuulumiset kerkiää kertoa muitakin kanavia pitkin. Kirjoitin viime viikolla päähänpistoni johdosta kirjeitä (vieläkö joku muistaa moisen ilmiön?) ja ainakin minun päivääni piristi kovasti kun eräs nimeltä mainitsematon facebook-ajalla kasvanut vastasi minulle. Tiesin että hän oli nähnyt vaivaa asian eteen, etsinyt kynän ja paperia, piirtänyt merkkejä vain minua varten ja sen jälkeen kiikuttanut koko komeuden postiin. Lisää näitä!

Kuitenkin, jopa minun se on todettava, on hieman vaivalloista jakaa elämästään ne jaettavan arvoiset hetket, kun rakkaimmat ihmiset ovat hajaantuneet ympäri Suomea. Siksi tämä blogi. Aiheet tulevat varmasti pyörimään paljon 70-vuotiaan taloparan kunnostuksessa, joka päiväisten tilanteiden hämmästelyssä sekä tajunnanvirrassa. Vaikka minä remontoin, kokkaan ja leivon, hoidan koiralauman (ja Miehen siinä sivussa) sekä kokopäiväisen työn, minä en ole täydellinen martta, jonka koti on aina tahrattoman puhdas ja pihassa kasvavat täydelliset perenna-istutukset. Meillä kukkivat ikkunoissa koirien nenien jäljet, remonttipuuskia voi saada keskellä yötä ja välillä ei vaan huvita. Kokeilemalla mennään ja virheistään oppii.

4 kommenttia:

  1. Jei- lupaan olla kysymättä
    Miksi et ole FBssä(ainakaan usein). Mut kirjeitä saa lähettää
    Tännekkin , vaik täältä kuulumisia voikon lukea:)

    VastaaPoista
  2. Hei. Tulin vastavierailulle kurkkaamaan blogiasi. :)

    En kysy FB:sta vaan kerron, että vaikka minä olen siellä(kin) niin lisäksi kirjoitan wanhan ajan kirjeitäkin. :D Yksi ihan vakituinen kirjeenvaihtokaveri löytyy toiselta puolelta Suomea kuin missä itse vaikutan. Ollaan kirjoiteltu jo... ai kauheeta... kohta 30 vuotta?? O_o

    Onko Blogisi nimi "Kotikuusen alla" vai "Koti kuusen alla"?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Blogin nimi on vähän sellainen kompastuskivi, jonka kanssa toimimisesta en ole vielä päättänyt. Alun perin nimen piti olla Sitä kuusta kuulemine, minkä juurel koti on, mutta se on hieman pitkä ja hankala. Katsotaan mitä tästä vielä kehkeytyy....

      Poista
  3. Kuulostaa tutulta kysymykseltä. En itsekään kuulu facebookiin, enkä koe tarvetta kuuluakaan. Monille tutuntuu olevan vaikeaa ymmärtää miksi, mutta tarviiko tuolle mitään kummoista syytä edes.. :)

    VastaaPoista